Jangan lupe membaca Bismillahirrahmanirrahim dan berselawat ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w...(^.^)

Wednesday, October 26, 2011

reUniOn ohhHh ReuNioN~~

sekarang ni,kitorg sibuk berbincang tempat untuk reunion kawan2 sekola rendah dulu..kenapa mesti buat reunion??.dah habis tu dhla kan..nak jmpa2 lagi..dye pun dah ada kawan baru jgk..bukan kita je kwan dye..betul x?..tp,knapa kita mesti buat reunion??..sedara sedari sekalian....merujuk kpd kata-kata hikmat Saidina Ali k.h.w,

"selemah-lemah manusia ialah yg tidak dapat mencari teman, tp,yg lebih lemah dari itu ialah yg mensia-siakan temannya"

hm..dgn ukhwah yg berteraskan aqidah la ISLAM berjaya tersebar ke seluruh pelosok dunia,,,,..



إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ


 "sesungguhnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat."
(surah al-Hujurat:10)


n ada banyak lg ayat dr alQuranul Kareem yg mmbawa cerita tentang pentingnya persaudaraan dalam Islam..ingt lagi kisah Nabi Musa a.s yg diperintahkan untuk bjumpa Firaun ? apakah antara permintaanya dari Allah??.bukankah Nabi Musa memohon supaya dibawa bersama temannya,atau saudaranya,Nabi Harun a.s??..lihat,betapa 'izzahnya kuasa ukhwah yg berteraskan Aqidah ni..





<<<< tgk laa ni, buncit semacam, sebab dye sorg2 je..smue makanan baham kat dye je..x berukhwah dgn kucing2 lain.....kan dah jd mcm ni..





haa..tgk yg bertiga nie pulak...kacak handsome elok je kan...normal BMI laa..tp,ni untuk kucing.klu untuk kita ??? renung2kan...












p/s : teori kucin buncit tu aku reka je,, tp,, bole jd kann???

1 comment: