Jangan lupe membaca Bismillahirrahmanirrahim dan berselawat ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w...(^.^)

Tuesday, October 25, 2011

teRbaLik La rAsaNye.....

haaa,,nampak x gamba buku yg tepi kanan tu??..alaaahhh..tuuuuu haaaa >>>>>>>>>


nampak kan?.klu dah penah baca senyap je tak tanya pun ..act,nk citer sikit lah kan,dlm buku ni penulis mnceritakan pengalamannya spanjng blaja di bumi anbiya',Mesir..yelah,kawan2 aku pun ramai yg dah nak masuk 2nd year dh pun duk sana and dyorg citer kat sana memang hidup lah suasana Islamic atau nama glamournye, "BI'AH SOLEHAH"...

sooooo..apa kaitannya dgn tajuk ni?.haa..selalu x dgr ayat/nasihat klu ada kawan2 nk pegi study kat lua negara (mesir esp,) "jaga iman and hati,duk negara lua ni mcm2 boleh jd"..errmmm..penah dgr x?.klu xpenah xpelah... =[

(haisshh,bila nak masuk mainpoint ni)..ok2..klu nk dilihat balik, sepatutnya org yg nak ke suatu tempat yg lebih terjaga bi'ahnye yg kne nasihat kawan2 kat cni,tgk aje bi'ah kat mlesia negara yg terchennta nie...mcm2 gejala dh ada..dari sebesar2 hal (pemerintahan) smpailah sekecik2 hal (buang smpah dlm longkang)....or..x kterlaluan klu aku kata solat fardhu tu pun liat nak tunaikan...(na'udzubiLLAH)

ya,memang x dinafikan kat negara lain pun ada jgk isu2 panassss....tp..haishh..sampai bila kita nak terus berada dalam situasi ni ??? wahai umat MUHAMMAD s.a.w,sedarlah!!..


ermm...tgh bosan sbenarnye,silap2,satu hari bole 10 kali aku post...haiyy

2 comments:

  1. wahaa...dh update wooo. comel2..tema kucin buncit lagi..kah3.malu laa,awat letak gmbr ana kat about me tu?*blushing*

    ReplyDelete
  2. hahahaha...aku siye ko mu jah..x gamok tgk mu buncit mena...aku amik la bela mu duk diye sini kat blog aku nih..hahaha

    ReplyDelete