Jangan lupe membaca Bismillahirrahmanirrahim dan berselawat ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w...(^.^)

Tuesday, October 25, 2011

fuHHh!.(nk bg x berhabuk jerr)

uhuk..uhuk..ehek..koh3!..haishhh..dah mcm2 bunyik dh kuar..nampak sgt dh ber'asap' tebal dah dalam blog ni..hmm.nk tulis pasal ape ek?.ahah,klu tgk tajuk, x yah tulis ape2 yg ada point pun kira lepas dah..memandangkan ni boleh la jgk dikira post yg baru,apa kata aku tulis yg bkaitan sikit dgn quote kat atas tu (nak girang selalu,banyakkan menangis di dunia~)..nk taw knape quote tu yg aku pilih??.sbb..............


satu hari, di pagi yg hening (cewah),aku n kawan2 sekelas yg laen mcm biasa melancarkan modal yg nk ditasmi' kat ustazah..agak2 dah ok tu,aku dgn sepenuh twakalnyerr pegi la kat ustazah.."erm ustazah,saya nak tasmi' separuh dulu,nnt after rehat saya sambung yerr ustazah" smbil tersengih2 kecomelan..ahahh..n aku dapat jelingan manja sekali dr ustazah..erk?!

"erm,ape ekk ayat dye ustazah?.kasi hint sikit.." aish,camne lah boleh lupa nii..ustzh dgn tsenyum habis manis pun bg hint "ayat ni saya tuju khas untuk kamu..x ingat lg kerr ayat ape?" 
e'eh ustazah ni..hmm..ayat ape..nk taw ke ayat ape yg aku lupa??akhirnya aku ingt jgk lahh dgn hint pling best yg ustazah bg tu..ni ha ayat nye,>>>>>>    surah at-Tawbah,:82

فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَلْيَبْكُوا كَثِيرًا جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ


"Hendaklah mereka sedikit ketawa dan banyak ,menangis setelah menerima pembalasan dari amal perbuatan mereka"


hehehe.agak2 kenapa ustazah tuju ayat tu kat aku?.haishhh...tu x boleh citer kat sini lahh...apa2 pun,pengjaran yg kita bole dapat dari citer nie...(ade jgk pngajaran taw)


  • kne rajin update blog (hahah)
  • jgn smbil lewa melancarkan modal tasmi'
  • kne cekap memahami hint yg org bg
  • biasanya yg seronok atau yg indah di dunia ni x kan kekal...maka,sedikitlah ketawa.....

    haa...klu dh dberi pngajaran tu maknanya dh habis citer tu...ok?..

    (bila pulak la lg blog ni akan diupdate)~~~ =]
    sekian..



No comments:

Post a Comment